Vervolg van het persbericht over bedorven konijnenvlees bij de Jumbo

Vervolg van het persbericht over bedorven konijnenvlees bij de Jumbo

Stichting Konijn in Nood zet zich al sinds haar oprichting in 2011 in voor de 360 duizend konijnen in de Nederlandse konijnenhouderij. Middels een wettelijk konijnenfokverbod en lobbywerkzaamheden in de provinciale politiek hoopt Konijn in Nood een einde te maken aan het konijnenleed in de Nederlandse vee-industrie. De verkoop van konijnenvlees in Nederland is duidelijk geconcentreerd rondom de kerstperiode. Met de campagne ‘Boycot Konijnenvlees’ probeert Stichting Konijn in Nood jaarlijks de burger te weerhouden van het kopen en eten van konijnenvlees. 
Terug naar Jumbo. Duidelijk is dat Jumbo één van haar eigen 7 zekerheden hier heeft overtreden, namelijk de ‘Vers is ook écht vers’-zekerheid, waarbij Jumbo garandeert dat de producten minstens tot en met morgen houdbaar zijn. Stuit een klant op een product met een overschreden houdbaarheidsdatum dan krijgt hij of zij gratis een exemplaar van dit product met een goede datum. Leuke garantie, maar natuurlijk zitten wij niet op konijnenvlees te wachten, ook niet als het gratis is.
Wij zouden de Jumbo willen verzoeken helemaal geen konijnenvlees meer aan te bieden. Niet alleen omdat het de Jumbo zou sieren als zij niet langer meewerkt aan het leed achter dit product, maar ook omdat de consument er duidelijk niet rouwig om zal zijn.